Informace z úřadu


Vážení spoluobčané,
po více jak patnácti letech dojde v Doubravníku ke změně firmy, která zajišťuje svoz komunálního odpadu v obci.

Zastupitelstvo městyse Doubravník rozhodlo s účinností od 1.července 2010 touto činností pověřit firmu van Gansewinkel, a. s. Pro nás všechny nastává zásadní změna pouze v tom, že počínaje měsícem červencem bude svozovým dnem vždy čtvrtek v sudém týdnu (místo obvyklého středečního termínu). Prakticky to znamená, že poslední červnový svoz bude ve středu 30. a další již ve čtvrtek 15. července a tak dále. V systému svozu PDO žádné další zásadní změny nebudou. Nadále bude fungovat separování sběru plastů do žlutých pytlů, které budou odváženy ve čtvrtek společně s popelnicemi.

Ve svozové dny je možnost k popelnicím odložit i nefunkční (ale kompletní) chladničky, mrazničky, televizní přijímače, akumulátory a případně i jiný elektroodpad - jejich odvoz zajistí HČ městyse. Beze změny zůstává také sběr bílého a barevného skla, odkládání železného šrotu do určených kontejnerů. Sběr starého papíru budou i nadále zajišťovat žáci základní školy, a pokud by měl někdo tohoto odpadu nadbytek, jsou na dvoře před hasičskou zbrojnicí tři modré kontejnery, které je možno k tomuto účelu využít.

Rozhodování o změně firmy zajišťující svoz domovního odpadu se nerodilo nikterak lehce. Již několik let jsme byli oslovováni nabídkami různých jiných firem, ale vždy pro nás dosud bylo nejvýhodnější firmu neměnit a nadále využívat služeb TS města, a. s. Bystřice nad Pernštejnem. Situace se však dramaticky změnila koncem minulého roku, kdy jsme dostali - tak jako každoročně - cenový dodatek ke smlouvě o zabezpečení svozu TKO; zde si bystřické technické služby stanovily takové finanční podmínky, na které nebylo možno přistoupit a bylo s okamžitou platností rozhodnuto podat výpověď s šestiměsíční výpovědní lhůtou.

Šlo zejména o to, že požadovaly platbu za každou vydanou známku na popelnici, kterých bylo asi o třetinu více než popelnic označených a prokazatelně odvezených. (Jen pro ilustraci: ročně se u nás vydá cca 450 známek na popelnice, a když jsme několikrát počítali skutečně odvezené popelnice, nikdy jejich počet nepřesáhl 300 ks!) Nechali jsme si tedy zpracovat nabídku od konkurenčních firem. Dlouho se nic nedělo, až v posledních šesti týdnech si vedení TS Bystřice uvědomilo, že žijeme v tržním hospodářství a zareagovalo změnou v systému počítání nákladů na svoz odpadu.

Tato situace se několikrát opakovala, nabídka byla několikrát měněna, ale vedení městyse bylo již v té době prakticky rozhodnuto - a rovněž dohodnuto na společném postupu s městysem Nedvědice - změnit svozovou firmu. Konečné rozhodnutí padlo tedy na zasedání zastupitelstva 10. června a my věříme, že služby spojené s likvidací domovního odpadu budou nejen ekonomicky výhodnější pro obec, ale zejména kvalitnější pro nás všechny.


Zdeněk Kundrata
starosta městyse



Oprava kaple na Bozince

V nejbližších dnech bude zahájena oprava střechy kaple na Bozince. Stará střešní krytina bude nahrazena novou, tzv. bobrovkou, která dodá této významné kulturní památce úplně jiný ráz. Současně budou opraveny či vyměněny trámy střešní konstrukce, které jsou nejvíce poškozeny zatékáním. Opravena bude i zvonička a celá fasáda kaple, a to tak, aby bylo vše hotovo do poloviny července, kdy se koná tradiční pouť.


Zdeněk Šikula



Hody

Doubravnické hody se budou letos konat v neděli 12. září. V tomto termínu se uskuteční i již tradiční řemeslný jarmark, který byl v posledních dvou letech vždy součástí Slavností Pernštejnského panství - mělo to své opodstatnění, v roce 2008 oslavil městys 800 let od první písemné zmínky a v loňském roce byl jarmark spojen s oslavou výročí založení Sboru dobrovolných hasičů.

Protože si příprava hodů vždy vyžádá spoustu času a práce, uskuteční se první informativní schůzka již v pátek 2. července v 18:00 hodin v zasedací místnosti Úřadu městyse Doubravník.

Na tuto schůzku bychom chtěli pozvat zejména všechny stárkové a stárky; jenom připomínáme, že podmínkou je dosažení alespoň 16 let věku v době konání hodů.


Zdeněk Šikula



Poděkování

Chtěl bych na tomto místě poděkovat všem, kteří se podíleli na organizaci a zajištění různých kulturních, společenských nebo sportovních akcí během první poloviny letošního roku. Každý, kdo se zúčastnil, sám nejlépe posoudí, jak byly nebo nebyly zdařilé.

Zvláštní pozornost zaslouží naši hasiči, kteří se v prvním polovině roku asi nejvíce činili. Podíleli se nejen na zajištění tradičního "Pálení čarodějnic" nebo hasičské soutěže Regional cup mládeže, ale především se postarali o dostavbu a zastřešení pódia na střelnici. Je to první krok k postupné úpravě tohoto areálu. Je smutné, že týden po dokončení této stavby byly nové stěny postříkány černou barvou neznámým (možná známým) vandalem.

Ale i ostatní, jako např. členové Klubu českých turistů, TJ Sokol Doubravník, Skautů nebo i žáci a učitelé Základní školy, přispěli k oživení společenského života v Doubravníku. Všem bez výjimky přeji hodně zdaru při zajišťování dalších akcí.


Zdeněk Kundrata,
starosta



Společenská kronika


Vzpomínka

V měsících duben až červen 2010 jsme se naposledy rozloučili s těmito našimi spoluobčany:

  • s paní Jarmilou Hrušatovou
  • s panem Lubomírem Čechem

Čest jejich památce !


Marie Němcová