all mail address your message write your comment show all comments
Doubravník

městys Doubravník


Oficiální stránky

Doubravník
  Dnes je: 23.04. 2024 | Poslední články | Mapa stránek | Kalendář | Facebook | Info-seznam |
 

Úřad městyse:


Další rubriky:

Bezpečný internet:
logo NÚKIB

logo e-bezpečí

Nabídka práce:
  v regionech: - Tišnov
- Bystřice nad Pernštejnem

Doporučujeme:
Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje
Restaurace a penzion
Břetislava Sedláčka
Rekreační středisko - PRUDKÁ
jižní Morava
ppgo
firebrno
krizport

Statistika:
TOPlist

Naposled přidané:
    včera  Úřední deska
- Návrh Závěrečného účtu
16/04/24 Úřední deska
- Informace o počtu...
15/04/24 Úřední deska
- Veřejná vyhláška...

Mobilní rozhlas:
- Brněnské vodárn...
- Prodej ovocných d...
- Prodej drůbeže
- Prodej vína
- Turistický pochod...

Krátké zprávy:
    dnes  Školní jídelna
- Jídelní lístek od 29.04…
16/04/24 Školní jídelna
- Jídelní lístek od 22.04…
12/04/24 Městys Nedv...
- Pozvánka na koncert
Celý přehled   [9]

Pozemkové úpravy:
- Pozemkové úpravy

Přečtěte si:
Doubravnický zpravodaj
Doubravnický zpravodaj
obsah čísla  03/2023

Dotační program,
příspěvky:
- Obnova kultur. památek
- Podpora sportu, kultury

Možná vám uniklo:
- Turnaj ve volejbale

Počasí:
Počasí Doubravník - Slunečno.cz

Obecní geoportál:
logo Geoportál

Kalendář městyse:
Kalendář městyse
verze pro tisk   [ zde ]

Fotogalerie:
www.rajce.net

doubravnik.rajce.net


Programování a správa:
Petr Koukal

Organizační řád obce

25.09.2004

ORGANIZAČNÍ ŘÁD OBCE DOUBRAVNÍK

Směrnice č. 1/2004


Obec : Doubravník

Adresa : Doubravník 75, 592 61 Doubravník

Katastrální území obce tvoří : k.ú. Doubravník, k.ú. Křížovice

Obec se skládá z těchto částí : Doubravník, Křížovice


Pověřený obecní úřad,
do jehož kompetence obec spadá, je:
Městský úřad Tišnov


Obec je pověřena přenesenou působností:

- v základním rozsahu (území obce je správním obvodem)

vyjma:

Obec má pro výkon přenesené působnosti v oblasti projednávání přestupků uzavřenou veřejnoprávní smlouvu s městem Tišnov




Směrnici zpracoval : Zdeněk Šikula, tajemník OÚ


Směrnici schválil : Zdeněk Kundrata, starosta obce


Projednáno a schváleno v RO: 19.02.2004


Směrnice nabývá účinnosti: 1. března 2004


Obsah :

ÚvodÚvodní ustanovení
Legislativní rámec
Poslání a účel organizačního řádu
Hlava IZákladní vztahy v obci
Samostatná působnost obce
Majetek obce
Hospodaření a rozpočet obce
Přenesená působnost obce
Hlava IIZastupitelstvo obce
Zastupitelstvo
Zastupitelé
Vztah zastupitelstva obce k dalším složkám obce
Pravomoci a hlavní činnost zastupitelstva
Další činnost zastupitelstva
Hlava IIIRada obce
Poslání a působnost rady
Složení rady
Vztah rady k obecnímu úřadu
Hlavní činnosti rady
Další činnosti rady
Hlava IVStarosta a místostarosta
Základní předpoklady
Odpovědnost za výkon své funkce
Pravomoci a působnost
Pravomoci a působnost v roli zaměstnavatele
Hlava VVýbory a komise
Výbory
Komise
Hlava VIObecní úřad
Složení obecního úřadu
Působnost obecního úřadu
Písemnosti vyhotovené orgánem obce
Hospodaření obce
Hlava VIIOrganizační složky
Vznik organizačních složek obce
Hospodaření organizačních složek obce
Zřizovací listina organizačních složek obce
Hlava VIIIPříspěvkové organizace
Zřizování, změny a zrušení příspěvkových organizací
Finanční hospodaření příspěvkových organizací
Peněžní fondy příspěvkových organizací
Některá omezení příspěvkových organizací
Hlava IXPovinnosti a další náplň práce obecního úřadu
Zásadní povinnosti, odpovědnost, vztahy a náplň práce obecního úřadu
Podrobnější náplň práce obecního úřadu - samostatná působnost
Podrobnější náplň práce obecního úřadu - přenesená působnost
Hlava XPovinnosti pracovníků a pracovní vztahy na obecním úřadě
Povinnosti pracovníků obecního úřadu
Pracovní vztahy na obecním úřadě
Zastupování pracovníků
Předávání funkcí
Povinnost kontroly
Hlava XIOrganizační schémata obecního úřadu
Zásady rozdělení práv, povinností a pracovní náplně na obecním úřadě
Další činnosti obce
Hlava XIIZávěrečná ustanovení
Součásti a působnost organizačního řád
Schvalovací ustanovení


Úvod

Úvodní ustanovení

Organizační řád je součástí vnitřního organizačního a kontrolního systému obce, který řeší organizační vztahy mezi obcí, obecním úřadem a jeho jednotlivými pracovníky.

Legislativní rámec
Čl. 1

Tento organizační řád je vytvořen na základě :
- Zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení) v platném znění
- Zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů v platném znění

Poslání a účel organizačního řádu
Čl. 2

Organizační řád upravuje a definuje :
- zásady poslání, činnosti a řízení obce
- spolupráci a vzájemné vztahy mezi volenými a výkonnými orgány obce
- zásady činnosti a řízení obecního úřadu
- dělbu práce mezi složkami obce, obecního úřadu a jejich jednotlivými pracovníky
- jejich vzájemné vazby a vztahy
- zajištění systému finančního řízení obce
- vymezení kompetencí, pravomocí a odpovědnosti za správu majetku obce



Hlava I

Základní vztahy v obci

Samostatná působnost obce
Čl. 3

Obec je samostatně spravována zastupitelstvem obce. Dalšími orgány obce jsou rada obce, starosta a obecní úřad.
Obec spravuje své záležitosti (samostatné působnosti) samostatně. (Státní orgány a orgány krajů mohou
do samostatné působnosti zasahovat, jen vyžaduje-li to ochrana zákona a jen způsobem, který zákon stanoví. Rozsah samostatné působnosti může být omezen jen zákonem.)
Obec v samostatné působnosti spravuje záležitosti, které jsou v zájmu obce a jejích občanů. Pečuje o vytváření podmínek pro rozvoj sociální péče a pro uspokojování potřeb svých občanů (zejména potřeby bydlení, ochrany
a rozvoje zdraví, dopravy a spojů, potřeby informací, výchovy a vzdělávání, celkového kulturního rozvoje
a ochrany veřejného pořádku, atd).
Obec může pro výkon samostatné působnosti zakládat a zřizovat příspěvkové organizace a organizační složky, pokud zákon nestanoví jinak.
Obec řídí a usměrňuje po linii finančního řízení příspěvkovou organizaci zřízenou obcí:
Základní škola Doubravník, okres Žďár nad Sázavou

Majetek obce
Čl. 4

Majetek obce musí být využíván účelně a hospodárně v souladu s jejími zájmy a úkoly vyplývajícími ze zákonem vymezené působnosti. Obec je povinna pečovat o zachování a rozvoj svého majetku a vést jeho evidenci.
Majetek obce musí být chráněn před zničením, poškozením, odcizením, zneužitím a neoprávněnými zásahy.
Obec nesmí ručit za závazky ani fyzických ani právnických osob.

Hospodaření a rozpočet obce
Čl. 5

Hospodaření obce se řídí především rozpočtem, který je pro obec finančním plánem.
Pravidla hospodaření s finančními prostředky obce stanovuje a tvorbu, postavení, obsah a funkce rozpočtu upravuje zákon č. 250/2000 Sb. (v platném znění).
Finanční hospodaření obce se řídí jejím rozpočtem.
Rozpočet obce je finančním plánem na příslušný rozpočtový rok, který je shodný s rokem kalendářním.
Rozpočet se schvaluje jako vyrovnaný.
Rozpočet může být přebytkový, jestliže některé příjmy jsou určeny k využití až v následujících letech nebo
jsou-li určeny k splácení úvěrů z minulých let.
Rozpočet může být i schodkový, ale jen v případě, že schodek bude možno uhradit buď finančními prostředky z minulých let nebo smluvně zabezpečenou půjčkou, úvěrem nebo návratnou finanční výpomocí.
Kladný zůstatek finančních prostředků z rozpočtového hospodaření se převádí do dalšího roku, schodek rozpočtu se uhrazuje z finančních prostředků minulých let nebo se kryje z návratných zdrojů splatných z rozpočtu v následujících letech.
Obec může zřizovat peněžní fondy, a to pro konkrétní účely nebo bez účelového určení. Tvorba a použití těchto fondů je předmětem účetní směrnice. Zdrojem fondů mohou být přebytky hospodaření z minulých let, příjmy z běžného roku neurčené k využití v tomto roce nebo převody z rozpočtu během roku.
Obsahem rozpočtu jsou jeho příjmy a výdaje a ostatní peněžní operace, včetně tvorby a použití peněžních fondů.
Mimo rozpočet probíhají operace týkající se cizích a sdružených prostředků.

Podnikatelské činnosti (hospodářská činnost) obce se sledují mimo rozpočet. Jejich hospodářské výsledky se do rozpočtu promítají nejpozději do konce roku a jsou součástí závěrečného účtu obce.

Příjmy rozpočtu obce tvoří příjmy :
- z vlastního majetku a majetkových práv
- z výsledků vlastní hospodářské činnosti
- z vlastní správní činnosti včetně příjmů z pověření výkonu státní správy (správní poplatky, pokuty, odvody)
- z místních poplatků
- z výnosů daní nebo podílu na těchto výnosech
- z dotací státního rozpočtu, ze státních fondů, z dotací z rozpočtu kraje
- z prostředků ze správní činnosti ostatních orgánů státní správy
- z přijatých darů a příspěvků
- z jiných příjmů podle zvláštních zákonů
- z Národního fondu
- z návratných zdrojů
- z návratné finanční výpomoci

Výdaji rozpočtu jsou výdaje :
- ze zákonných závazků
- na vlastní činnost (zejména spojené s péčí o majetek a jeho rozvoj)
- spojené s výkonem státní správy
- vyplývající ze závazků z uzavřených smluvních vztahů
- ze závazků přijatých v rámci spolupráce s jinými obcemi
- na úhradu úroků z přijatých půjček a úvěrů
- na podporu veřejně prospěšné činnosti
- na dary a příspěvky na sociální nebo humanitární účely
- na splátky půjček, úvěrů a návratných výpomocí

Obec vypracovává rozpočet v návaznosti na svůj rozpočtový výhled, na státní rozpočet a rozpočet kraje.
Návrh rozpočtu musí být zveřejněn na úřední desce obecního úřadu nejméně po dobu 15 dnů před jeho projednáváním v zastupitelstvu obce.
Rozpočet se zpracovává v třídění podle rozpočtové skladby. Vyjadřuje závazné ukazatele, jimiž se musí řídit výkonné orgány obce a příjemci dotací nebo příspěvků z rozpočtu.
Po schválení rozpočtu v zastupitelstvu se provádí neprodleně jeho rozpis. Součástí rozpisu rozpočtu je sdělení závazných ukazatelů rozpočtu těm subjektům, které jsou povinny se jimi řídit.
Obec uskutečňuje své hospodaření v souladu se schváleným rozpočtem a provádí pravidelnou, systematickou
a úplnou kontrolu svého hospodaření a hospodaření zřízených a založených právnických osob a zařízení po celý rozpočtový rok. Obec zajišťuje výkon finanční kontroly podle směrnice O finanční kontrole obce.
Změny rozpočtu po jeho schválení mohou být provedeny pouze z důvodů :
- organizačních změn
- změn právních předpisů
- objektivních věcných změn
Změny rozpočtu se provádí rozpočtovým opatřením, kterým je :
- přesun bez změny celkového objemu finančních prostředků
- použití nových rozpočtem nepředvídaných příjmů k úhradě nových rozpočtem nezajištěných výdajů,
čímž se zvýší celkový objem rozpočtu
- vázání rozpočtových výdajů, jestliže je jejich krytí ohroženo neplněním rozpočtových příjmů; tímto opatřením se objem rozpočtu snižuje
- povinné zabránění vzniku rozpočtového schodku

Závěrečný účet

Po skončení kalendářního roku se údaje o hospodaření obce souhrnně zpracovávají do závěrečného účtu.
V závěrečném účtu jsou obsaženy údaje o plnění rozpočtu příjmů a výdajů v plném členění dle rozpočtové skladby a o dalších finančních operacích , včetně tvorby a použití fondů.
Součástí závěrečného účtu je vyúčtování finančních vztahů ke státnímu rozpočtu,rozpočtům krajů,obcí,státním fondům a jiným rozpočtům a k hospodaření dalších osob.
Obec je povinna požádat o přezkoumání svého hospodaření za uplynulý kalendářní rok do 31. ledna následujícího roku.
Zpráva o výsledku přezkoumání hospodaření je součástí závěrečného účtu při jeho projednávání v zastupitelstvu obce.
Závěrečný účet spolu se zprávou o výsledku přezkoumání hospodaření za uplynulý kalendářní rok projednává zastupitelstvo obce do 30.června následujícího roku.
Návrh závěrečného účtu obec zveřejňuje nejméně 15 dnů před jeho projednáním v zastupitelstvu obce na úřední desce obecního úřadu.
Časové použití rozpočtu
Do plnění rozpočtu se zahrnují jen takové příjmy, výdaje a finanční operace, které byly uskutečněny (přijaty
a vydány) v kalendářním roce. Rozhodující je datum připsání nebo odepsání prostředků na bankovních účtech.
Obec může přijímat nebo poskytovat zálohy na věcná plnění smluv, které se uskuteční až v následujícím roce.
Účelovost rozpočtových prostředků
Účelovost rozpočtových prostředků se určuje individuálně, odvětvově nebo územně.
Obec respektuje účel použití rozpočtových prostředků, který vyplývá z účelu přijatých dotací ze státního rozpočtu nebo z uzavřených smluv, podle nichž přijímá účelové rozpočtové prostředky od jiných osob, včetně účelových darů, příspěvků či půjček.
Návratnost nepoužitých rozpočtových prostředků
Rozpočtové prostředky obce nevyužité do konce roku nepropadají, ale převádějí se do dalšího roku. Případná jejich účelovost se přitom zachová.
Výjimkou jsou nevyužité účelově a časově vymezené dotace nebo příspěvky, které poskytovatel požaduje po skončení roku vyúčtovat a nespotřebované peněžní prostředky vrátit.
Kompenzační peněžní operace
Kompenzační operací se do údajů o plnění rozpočtu zařazují vrácené přijaté zálohy a vrácené neoprávněně přijaté peněžní prostředky nebo vrácené poskytnuté zálohy a vrácené neoprávněně vydané peněžní prostředky. Obojí ve stejné výši, ale v záporné hodnotě příjmů nebo výdajů téhož rozpočtového roku.
Porušení rozpočtové kázně
Porušením rozpočtové kázně v rozpočtu obce je každé neoprávněné použití nebo zadržení peněžních prostředků patřících či svěřených obci.



Přenesená působnost obce
Čl. 6

Přenesenou působností se rozumí výkon státní správy obcí. (Obec může svými orgány vykonávat státní správu pouze ve věcech, jejichž projednávání a rozhodování ji bylo výslovně svěřeno).
Obec dostává ze státního rozpočtu příspěvek na plnění úkolů v přenesené působnosti.

Při výkonu přenesené působnosti se orgány obce řídí
- při vydávání nařízení obce, zákony a jinými právními předpisy
- v ostatních případech též
a) usneseními vlády a směrnicemi ústředních správních úřadů; tato usnesení a tyto směrnice nemohou orgánům obcí ukládat povinnosti, pokud nejsou zároveň stanoveny zákonem; podmínkou platnosti směrnic ústředních státních orgánů je jejich publikování ve Věstníku vlády pro orgány krajů a obcí
b) návrhy opatření popřípadě rozhodnutím krajského úřadu, učiněným podle zákona o krajském
zřízení v rámci kontroly výkonu přenesené působnosti

Metodickou a odbornou pomoc vykonává vůči orgánům obcí krajský úřad.
Přenesenou působnost stanovenou zvláštními zákony obec :

- vykonává v základním rozsahu pro svou obec, území obce je správním obvodem

Obec má s městem Tišnov
uzavřenu veřejnoprávní smlouvu na výkon přenesené působnosti v oblasti projednávání přestupků..



Hlava II
Zastupitelstvo obce

Zastupitelstvo
Čl. 7

Počet členů zastupitelstva obce Doubravník je 15
Seznam členů zastupitelstva je uveden v příloze č. 2

Zastupitelé
Čl. 8

Funkce člena zastupitelstva obce je veřejnou funkcí. Člen zastupitelstva obce nesmí být pro výkon své funkce zkrácen na právech vyplývajících z jeho pracovního nebo jiného obdobného poměru.
Mandát člena zastupitelstva obce vzniká zvolením; ke zvolení dojde ukončením hlasování. Zastupitelstvo se skládá z členů dlouhodobě uvolněných ( je jim za výkon funkce poskytována odměna)
a z členů neuvolněných (je jim za výkon funkce poskytována odměna)
Odměny se vyplácí z rozpočtových prostředků obce.
Splatnost a výplata odměny uvolněným členům zastupitelstva obce, jakož i srážky z odměny se řídí právními předpisy upravujícími platové poměry zaměstnanců obcí a zákoníkem práce.Pro tyto účely se odměna členů zastupitelstva obce posuzuje jako plat zaměstnanců obce v pracovním poměru a členové zastupitelstva obce se posuzují jako zaměstnanci.
Člen zastupitelstva má při výkonu své funkce právo :
- předkládat zastupitelstvu, radě, výborům a komisím návrhy na projednání
- vznášet dotazy, připomínky a podněty na radu a její jednotlivé členy, na předsedy výborů, na statutární orgány právnických osob a vedoucí příspěvkových organizací a organizačních složek, které obec založila nebo zřídila
- požadovat od zaměstnanců obecního úřadu informace ve věcech, které souvisejí s výkonem jejich funkce



Vztah zastupitelstva obce k dalším složkám obce
Čl. 9

Zastupitelstvo obce
- stanovuje počet členů rady obce
- volí z řad členů zastupitelstva obce starostu, místostarosty a další členy rady obce (radní) a odvolává je z funkce
- určuje funkce, pro které budou členové zastupitelstva uvolněni
- zřizuje a ruší výbory, volí jejich předsedy a další členy a odvolává je z funkce
- stanovuje výši odměn neuvolněným členům zastupitelstva
- stanovuje zásady pro poskytování cestovních náhrad členům zastupitelstva obce
- rozhoduje o peněžitých plněních poskytovaných fyzickým osobám, které nejsou členy zastupitelstva obce za výkon funkce členů výborů
- stanovuje výši osobních a věcných výdajů na činnost obecního úřadu
(ve výdajích na výkon přenesené působnosti je vázáno stanoviskem krajského úřadu)


Pravomoci a hlavní činnost zastupitelstva obce
Čl. 10

Zastupitelstvo obce zejména
- rozhoduje ve věcech patřících do samostatné působnosti obce
- schvaluje program rozvoje obce, územní a regulační plán obce, rozpočet a závěrečný účet obce
- zřizuje trvalé a dočasné fondy obce
- zřizuje a ruší příspěvkové organizace a organizační složky obce, schvaluje jejich zřizovací listiny
- vydává obecně závazné vyhlášky obce
- rozhoduje o vyhlášení místního referenda
- rozhoduje o založení nebo rušení právnických osob, schvaluje jejich zakladatelské listiny, společenské smlouvy, zakládací smlouvy a stanovy a rozhoduje o účasti v již založených právnických osobách
- rozhoduje o majetkoprávních úkonech nad 20 000 Kč, u některých dotací nad 50 000 Kč (bližší specifikace v novele zákona o obcích)
- zruší usnesení rady, jestliže je v rozporu s právním předpisem nebo usnesením zastupitelstva
- zřizuje a zrušuje obecní policii

Zastupitelstvo si může vyhradit další pravomoci v samostatné působnosti obce mimo pravomocí vyhrazených
radě obce (§ 102, odst. 2 novelizovaného zákona).
Uvedený výčet pravomocí a působnosti zastupitelstva není taxativní, tyto jsou podrobně stanoveny ve shora uvedeném novelizovaném zákoně o obcích.


Hlava III
Rada obce

Poslání a působnost rady
Čl. 11

Rada obce je výkonným orgánem obce v oblasti samostatné působnosti. Ze své činnosti odpovídá zastupitelstvu obce.
V oblasti přenesené působnosti rada rozhoduje, jen stanoví-li tak zákon.


Složení rady
Čl. 12

Radu tvoří starosta, místostarosta a 3 radní. Počet členů rady je 5.

Jmenovité složení rady je uvedeno v příloze č. 2.


Vztah rady k obecnímu úřadu
Čl. 13

Rada:
- vydává nařízení obce
- schvaluje organizační řád obecního úřadu
- stanovuje celkový počet zaměstnanců obce v obecním úřadu a v organizačních složkách obce
- stanovuje rozdělení pravomocí v obecním úřadě
- zřizuje a zrušuje podle potřeby komise rady obce, jmenuje a odvolává z funkce jejich předsedy a členy
- kontroluje plnění úkolů obecního úřadu a komisí a přezkoumává na základě podnětů jimi přijatá opatření v samostatné působnosti


Čl. 14

Hlavní činnosti rady :

- připravuje návrhy pro jednání zastupitelstva
- zabezpečuje plnění usnesení přijatých zastupitelstvem
- zabezpečuje hospodaření obce podle schváleného rozpočtu a provádí rozpočtová opatření v rozsahu stanoveném zastupitelstvem
- rozhoduje v záležitostech patřících do samostatné působnosti obce, pokud nejsou vyhrazeny zastupitelstvu nebo pokud si je zastupitelstvo nevyhradilo
- projednává a řeší návrhy, připomínky a podněty předložené jí členy zastupitelstva nebo komisemi rady obce


Čl. 15

Další činnosti rady :

- plní úkoly zakladatele nebo zřizovatele vůči právnickým osobám a organizačním složkám založeným
nebo zřízeným zastupitelstvem obce s výjimkou obecní policie (nejsou-li vyhrazeny zastupitelstvu)
- rozhoduje ve věcech obce jako jediného společníka obchodní společnosti
- ukládá pokuty ve věcech samostatné působnosti
- rozhoduje o uzavírání nájemních smluv a smluv o výpůjčce
- stanovuje pravidla pro přijímání a vyřizování petic a stížností



Hlava IV
Starosta a místostarosta obce

Základní předpoklady

Čl. 16

Starosta a místostarosta musí být občany České republiky.
Starostu a místostarostu volí do funkcí zastupitelstvo obce z řad svých členů.
Starosta i místostarosta jsou členy zastupitelstva.
Zastupitelstvo může zvolit více místostarostů a svěřit jim zabezpečování konkrétních úkolů v samostatné působnosti.
Starostu zastupuje místostarosta. Zastupuje starostu v době jeho nepřítomnosti, jedná a rozhoduje ve všech věcech, které jsou svěřeny starostovi.
Starosta rozhoduje o záležitostech samostatné působnosti obce svěřených mu radou.
Starosta plní obdobné úkoly jako statutární orgán zaměstnavatele podle zvláštních předpisů vůči tajemníkovi obecního úřadu.
Starosta i místostarosta jsou uvedeni v příloze č. 2.


Odpovědnost za výkon své funkce
Čl. 17

Za výkon své funkce odpovídají starosta i místostarosta zastupitelstvu.
Úkony, které vyžadují schválení zastupitelstva, popřípadě rady obce, může starosta nebo místostarosta provést jen po jejich předchozím schválení.
Místostarosta je za svou činnost odpovědný mimo zastupitelstva obce současně i starostovi.


Pravomoci a působnost
Čl. 18

Starosta :
- zastupuje obec navenek
- podepisuje s místostarostou právní předpisy obce
- pozastaví výkon usnesení rady obce, má-li za to, že je nesprávné; věc pak předloží nejbližšímu zasedání zastupitelstva
- svolává a zpravidla řídí zasedání zastupitelstva a rady obce, podepisuje spolu s ověřovateli zápis z jejich jednání
- zajišťuje hospodaření obce podle rozpisu rozpočtu na kalendářní rok
- odpovídá za včasné objednání přezkoumání hospodaření obce za uplynulý kalendářní rok
- řídí dlouhodobý rozvoj obce
- odpovídá za informování veřejnosti o činnosti obce v souladu s ustanovením zákona č. 106/1999 Sb.,
o svobodném přístupu k informacím
- může požadovat po Policii České republiky spolupráci při zabezpečení místních záležitostí veřejného pořádku
- řídí činnost při plnění úkolů obrany a ochrany obyvatel v době mimořádné situace

Čl. 19

Místostarosta (v přenesené působnosti):
- může svěřit po projednání s ředitelem krajského úřadu komisi výkon přenesené působnosti v určitých věcech
- zřizuje v případech stanovených zvláštními zákony pro výkon přenesené působnosti zvláštní orgány
a jmenuje a odvolává jejich členy. V čele zvláštního orgánu obce může být jen osoba, která prokázala zvláštní odbornou způsobilost v konkrétní oblasti přenesené působnosti.

Pravomoci a působnost v roli zaměstnavatele
Čl. 20

Tajemník obecního úřadu plní pro zaměstnance obce roli zaměstnavatele, tj.
- uzavírá a ukončuje s nimi pracovní poměr
- stanoví jim plat


Čl.21 (zrušen)


Hlava V
Výbory a komise

Výbory
Čl. 22

Zastupitelstvo obce zřizuje jako své iniciativní a kontrolní orgány výbory.
Předsedou výboru je vždy člen zastupitelstva, to neplatí, jde-li o předsedu osadního výboru.
Svá stanoviska a návrhy předkládají výbory zastupitelstvu obce.
Ze své činnosti se výbor odpovídá zastupitelstvu obce.
V obci Doubravník jsou zřízeny následující výbory : finanční a kontrolní

Čl. 23

Zastupitelstvo zřídilo výbor finanční a kontrolní.
Jejich členy nemohou být starosta, místostarosta, tajemník obecního úřadu ani osoby zabezpečující rozpočtové a účetní práce na obecním úřadě.
V částech obce může zřídit zastupitelstvo osadní výbory.
Příloha č. 3 obsahuje seznam výborů, v každém výboru je stanoven předseda, který musí být členem zastupitelstva , jmenný seznam členů.

Čl. 24
Finanční výbor

- provádí kontrolu hospodaření s majetkem a finančními prostředky obce
- plní další úkoly, jimiž jej pověřilo zastupitelstvo obce


Čl. 25
Kontrolní výbor

- kontroluje plnění usnesení zastupitelstva a rady obce
- kontroluje dodržování právních předpisů ostatními výbory a obecním úřadem na úseku samostatné působnosti
- plní další kontrolní úkoly, jimiž jej pověřilo zastupitelstvo obce
- provádí kontrolu pokladny (tuto kontrolu může vykonávat i kontrolní výbor)
(Pokladna nepodlého inventarizaci ze zákona, protože k 31.12.- t.j. k datu uzávěrky, je stav pokladny 0. V zákoně o účetnictví není stanovena inventarizace pokladní hotovosti 4x do roka, ale inventarizace k datu účetní uzávěrky.)


Čl. 26

O provedené kontrole výbor pořídí zápis (předmět kontroly, zjištěné nedostatky, návrhy na opatření k odstranění nedostatků).
Zápis podepisuje člen výboru, který kontrolu prováděl a zaměstnanec, jehož činnosti se kontrola týkala.
Výbor předloží zápis zastupitelstvu.
Výbor připojí k zápisu zaměstnanců, jejichž činnosti se kontrola týkala.


Čl. 27

V obci Doubravník nejsou zřízeny žádné osadní výbory.


Komise
Čl. 28

Rada obce zřídila jako své iniciativní a poradní orgány komise kulturní, školskou a sociální, výstavby a životního prostředí
Komise předkládají svá stanoviska a náměty radě obce.
(Jestliže byl komisi svěřen výkon přenesené působnosti, je též výkonným orgánem. Předsedou takové komise může být jen osoba, která prokázala zvláštní odbornou způsobilost pro výkon přenesené působnosti v dané oblasti.)
Komise je ze své činnosti ve věcech samostatné působnosti odpovědna radě obce.
Komise je ve věcech výkonu přenesené působnosti na svěřeném úseku odpovědna starostovi .



Hlava VI
Obecní úřad

Složení obecního úřadu

Čl. 29

Obecní úřad tvoří starosta, tajemník a zaměstnanci obce zařazení do obecního úřadu.
V čele obecního úřadu je starosta.
Obecní úřad obce Doubravník nemá žádné odbory a oddělení.


Působnost obecního úřadu
Čl. 30
Obecní úřad

v oblasti samostatné působnosti:
- plní úkoly, které mu uložilo zastupitelstvo nebo rada obce
- pomáhá výborům a komisím v jejich činnosti
- vykonává přenesenou působnost v rozsahu svěřeném obci s výjimkou věcí, které patří do působnosti
jiného orgánu obce
- rozhoduje o poskytování informací žadateli


Písemnosti vyhotovené orgánem obce
Čl. 31

Všechny písemnosti vyhotovené orgánem obce
v samostatné působnosti se v záhlaví označují uvedením slova ″Obec″ a názvem obce.
Všechny písemnosti vyhotovené orgánem obce
v přenesené působnosti (s výjimkou nařízení obce) se v záhlaví označují ″Obecní úřad″ a názvem obce.

Hospodaření obce
Čl. 32

Financování obce se řídí finančním plánem, kterým je rozpočet.
Pravidla hospodaření s finančními prostředky obcí stanovuje Zákon č. 250/2000 Sb. ve znění změn a doplnění provedených zákonem č. 320/2001 Sb.
Tento zákon upravuje tvorbu, postavení, obsah a funkci rozpočtů obcí.
Povinnosti obce (a tedy i obecního úřadu) vyplývající z tohoto zákona jsou popsány v samostatném, dříve uvedeném článku (čl. 5) tohoto organizačního řádu.


Hlava VII
Organizační složky

Vznik organizačních složek obce
Čl. 33

Organizační složka obce vzniká rozhodnutím zastupitelstva obce.
Tuto formu svého hospodaření volí obec pro takové činnosti, které nevyžadují velký počet zaměstnanců, nepotřebují složité technické vybavení, nejsou dále vnitřně členěné a nevstupují do složitých ekonomických
nebo právních vztahů.
Organizační složka není účetní jednotkou.
Organizační složka hospodaří jménem svého zřizovatele.
Pracovníci organizační složky jsou zaměstnanci zřizovatele, pokud zvláštní zákon nestanoví jinak.
Obec jako zřizovatel jmenuje vedoucího organizační složky a určí jeho práva a povinnosti.


Hospodaření organizačních složek
Čl. 34

Obec má ve svém rozpočtu obsaženy veškeré příjmy a výdaje svých organizačních složek. Rozpočet
organizační složky je součástí rozpočtu obce. Organizační složka je povinna plnit určené úkoly
co nejhospodárnějším způsobem a dbát, aby dosahovala rozpočtem stanovených příjmů.


Obec kontroluje hospodaření organizační složky se svěřeným majetkem a peněžními prostředky v souladu
se zákonem č.250/2000 Sb.


Zřizovací listina organizačních složek
Čl. 35

O vzniku organizační složky vydá obec zřizovací listinu která musí obsahovat :
- úplný název zřizovatele, tj. obce včetně jejího zařazení do okresu ( kraje )
- název (nezáměnný) a sídlo organizační složky
- vymezení účelu a tomu odpovídajícího předmětu činnosti.
- označení osob oprávněných jednat za organizační složku
- vymezení majetku ve vlastnictví zřizovatele, předán do správy, organizační složce k jejímu využití
- vymezení majetkových práv k svěřenému majetku, umožňujících jeho řádné využívání a péči o něj
- okruh příjmů a výdajů obce, které obec svěřuje do působnosti organizační složky a jejich použití
- způsob vedení odděleného účetnictví o příjmech a výdajích organizační složky, svěřených do její působnosti, včetně využívání samostatného bankovního účtu a způsob vyúčtování prostředků
vedených na tomto účtu
- způsob stanovení a vyúčtování zúčtovatelných záloh poskytovaných na provozní výdaje organizační složky
- vymezení doby, na kterou je organizační složka zřízena



Organizační složky obce
Čl. 36

V obci Doubravník nejsou zřízeny žádné organizační složky.


Hlava VIII
Příspěvkové organizace

Zřizování, změny a zrušení příspěvkových organizací
Čl. 37

Obec zřizuje příspěvkové organizace pro takové činnosti, které jsou zpravidla neziskové a jejichž rozsah, struktura a složitost vyžadují samostatnou právní subjektivitu.
O vzniku příspěvkové organizace vydá obec zřizovací listinu, která musí obsahovat :
- úplný název obce a její zařazení do okresu (kraje)
- nezáměnný název a sídlo příspěvkové organizace, její identifikační číslo
- vymezení hlavního účelu a tomu odpovídajícího předmětu činnosti
- vyznačení statutárních orgánů a způsob, jakým vystupují jménem organizace
- vymezení majetku ve vlastnictví obce, který se příspěvkové organizaci předává do správy k jejímu vlastnímu hospodářskému využití
- vymezení majetkových práv, jež organizaci umožní svěřený majetek (i majetek získaný její vlastní činností) řádně spravovat pro hlavní účel, k němuž byla zřízena a ekonomicky efektivně využívat
(pravidla pro péči, ochranu, zvelebení a rozvoj majetku, pravidla a podmínky pro další investiční výstavbu, výrobu a prodej zboží, pronajímání, apod.)
- vymezení okruhů doplňkových činností pro lepší využití hospodářských možností a odbornosti zaměstnanců;tato činnost nesmí narušovat plnění hlavních účelů organizace a sleduje se odděleně
- vymezení doby, na kterou je organizace zřízena.
- ke vzniku, rozdělení, sloučení, splynutí nebo zrušení příspěvkové organizace dochází dnem určeným obcí v rozhodnutí, jímž též určí, v jakém rozsahu přecházejí práva a závazky na nové nebo přejímající organizace (při zrušení zpět na obec)
- shora uvedené skutečnosti se zveřejňují v Ústředním věstníku České Republiky
- obec provádí kontrolu hospodaření příspěvkové organizace
- příspěvková organizace se zapisuje do obchodního rejstříku; návrh na zápis podává obec



Finanční hospodaření příspěvkových organizací
Čl. 38

Příspěvková organizace hospodaří s peněžními prostředky :
- získanými vlastní činností
- přijatými z rozpočtu obce
- svých fondů
- přijatými jako dary od fyzických a právnických osob
- poskytnutými ze zahraničí

Obec poskytuje příspěvek na provoz své příspěvkové organizaci.
Pokud příspěvková organizace vytváří ve své doplňkové činnosti zisk, může jej použít jen ve prospěch své hlavní činnosti; obec může organizaci povolit jiné využití tohoto zdroje.


Příspěvkové organizaci může obec uložit odvod do svého rozpočtu, jestliže :
- její plánované výnosy překračují její plánované náklady, a to jako závazný ukazatel rozpočtu
- její investiční zdroje jsou větší, než je jejich potřeba užití podle rozhodnutí obce
- příspěvková organizace porušila rozpočtovou kázeň

Vztah rozpočtu příspěvkové organizace k rozpočtu obce lze během roku změnit v neprospěch příspěvkové organizace jen ze závažných, objektivně působících příčin.

Rozpočet obce zprostředkovává vztah příspěvkové organizace ke státnímu rozpočtu i k rozpočtu kraje.
Obec provádí kontrolu hospodaření příspěvkové organizace podle zákona č.250/2000 Sb. a vnitřní audit
podle zákona č.320/2001 Sb.


Peněžní fondy příspěvkových organizací
Čl. 39

Příspěvkové organizace vytváří své peněžní fondy
- rezervní fond
- investiční fond
- fond odměn
- fond kulturních a sociálních potřeb
Zůstatky peněžních fondů se po skončení roku převádějí do následujícího roku.


Čl. 40

Rezervní fond slouží pro uplatnění hmotné zainteresovanosti příspěvkové organizace k dosažení lepšího výsledku jejího hospodaření.
Lepší výsledek hospodaření je vytvořen tehdy, jestliže skutečné výnosy jsou spolu s přijatým provozním příspěvkem větší než provozní náklady.
Zdrojem rezervního fondu mohou být též peněžní dary.

Rezervní fond používá příspěvková organizace :
- k dalšímu rozvoji své činnosti
- k časovému překlenutí rozdílů mezi výnosy a náklady
- k úhradě případných sankcí uložených jí za porušení rozpočtové kázně
- k úhradě své ztráty za předchozí léta

Obec může dát příspěvkové organizaci souhlas k tomu, aby část svého rezervního fondu použila k posílení
svého investičního fondu.


Čl. 41

Investiční fond vytváří příspěvková organizace k financování svých investičních potřeb.
Zdrojem investičního fondu jsou :
- investiční dotace z rozpočtu obce
- investiční příspěvky ze státních fondů
- výnosy z prodeje hmotného investičního majetku (pokud obec prodej připustí)
- dary a příspěvky od jiných subjektů, jsou-li určené nebo použitelné k investičním účelům
- převody z rezervního fondu ve výši povolené obcí

Investiční fond příspěvkové organizace se používá :
- k financování investičních výdajů, popř. investičních příspěvků
- k úhradě investičních úvěrů nebo půjček
- k odvodu do rozpočtu obce, pokud obec takový odvod uložila
- k posílení zdrojů určených na financování údržby a oprav nemovitého majetku ve vlastnictví obce, který příspěvková organizace používá pro svou činnost; takto použité prostředky se z investičního fondu převádějí do výnosů příspěvkové organizace

Ke krytí investičních potřeb lze se souhlasem zřizovatele použít též investičních úvěrů nebo půjček.


Čl. 42

Fond odměn je tvořen ze zlepšeného hospodářského výsledku příspěvkové organizace a to do výše jeho 20%, nejvýše však do výše 20% limitu prostředků na platy nebo přípustného objemu prostředků na platy.
Tvorbu fondu odměn provede příspěvková organizace na základě schválení výše zlepšeného hospodářského výsledku obcí po skončení kalendářního roku.
Z fondu odměn se hradí případné překročení prostředků na platy.

Čl. 43

Fond kulturních a sociálních potřeb je tvořen základním přídělem na vrub nákladů příspěvkové organizace z ročního objemu nákladů na mzdové prostředky.
Fond kulturních a sociálních potřeb je tvořen k zabezpečování kulturních,sociálních a dalších potřeb a je určen zaměstnancům příspěvkové organizace a dalším jim na úroveň postaveným osobám ve vztahu k příspěvkové organizaci.


Některá omezení příspěvkových organizací
Čl. 44

Jen po předchozím souhlasu obce smí příspěvková organizace :
- uzavírat smlouvy o půjčce nebo úvěru
- přejímat na sebe závazek ručitele (a to ještě s omezením dlužníka)
- pořizovat věci nákupem na splátky nebo smlouvou o nájmu s právem koupě
- přijímat akcie a jiné cenné papíry jako protihodnotu za své pohledávky


Příspěvková organizace není oprávněna :
- nakupovat akcie či jiné cenné papíry
- poskytovat dary jiným subjektům

Příspěvková organizace může k dočasnému krytí svých potřeb od obce získat návratnou finanční výpomoc, jestliže je její vrácení zabezpečeno jejími rozpočtovými výnosy do konce roku, nejpozději však do 31.března následujícího roku.


Hlava IX
Povinnosti a další náplň práce obecního úřadu

Zásadní povinnosti, odpovědnost, vztahy a náplň práce obecního úřadu
Podrobnější náplň práce obecního úřadu - samostatná působnost
Čl. 45

Obecní úřad vykonává tyto další činnosti:

na úseku vnitřním :
- zajišťuje vybavení obecního úřadu
- zabezpečuje chod obecního úřadu po provozní stránce
- řídí provozní záležitosti

na úseku sekretariátu :
- obstarává (tj. píše) korespondenci vznikající na obecním úřadě
- přijímá a třídí korespondenci přicházející na obecní úřad, zapisuje ji do knihy došlé pošty a předává starostovi k rozdělení
- rozdělenou poštu předává odpovědným pracovníkům
- vede seznam úkolů termínovaných jak externě (termíny požadovaného vyjádření ke smlouvám a další došlé korespondenci), tak interně (určených starostou) a zajišťuje jejich dodržení
- odesílá korespondenci a vede její evidenci

1) zpráv o usnesení zastupitelstva
2) vydaných Obecně závazných vyhlášek obce
3) vydaných Nařízení obce
4) dalších potřebných záležitostí
- zajišťuje oběh interní korespondence
- zajišťuje oběh účetních dokladů
- zabezpečuje osobní agendu

na úseku majetkovém :
- pořízení majetku
- smlouvy o převodu vlastnictví (včetně zajištění registrace nemovitosti na Katastrálním úřadě)
- zaúčtování majetku
- zaevidování majetku (vystavení evidenční karty)
- řádnou evidenci majetku
- inventarizaci majetku
- údržbu majetku
- opravy majetku
- technické zhodnocení majetku
- vyřazení majetku

na úseku bytového hospodářství :
- pečuje o řádný stav, údržbu a opravy bytů
- vede evidenci a statistiku hospodaření s byty
- uplatňuje zásady bytové politiky obce
- zodpovídá za hospodaření s byty v obci
- přijímá a eviduje žádosti o byty
- zajišťuje smlouvy na užívání bytů
- zajišťuje smlouvy na užívání nebytových prostor

na úseku rozvoje obce ( investičním) :
- připravuje a zpracovává podklady pro sestavení návrhu rozpočtu obce
- vypracovává výhled (investičního) rozvoje obce
- hospodaří s prostředky obce určenými na (investiční) rozvoj obce
- zajišťuje investiční výstavbu prováděnou obcí (včetně projektové dokumentace)

na úseku finančním :
- sestavuje návrh rozpočtu a rozpisu rozpočtu obce
- odpovídá za úroveň informační základny (prvotní doklady, operativní evidenci, statistiku a účetnictví) obecního úřadu
- zabezpečuje pravdivé sestavení předepsaných výkazů včetně závěrečného účtu obce
- zabezpečuje mzdovou agendu, tj. kompletní doklady k výplatě mezd (včetně odvodů pojistného na sociální a zdravotní pojištění, daní z příjmu a srážek), odměn a náhrad při pracovních cestách
- zabezpečuje přípravu k zaúčtování všech účetních případů
- zabezpečuje zaúčtování všech účetních případů (včetně archivace dokladů)

zabezpečuje zpracování dokladů výdajové části
- dodavatelských faktur (investičních, provozních, pro organizační složky, atd.)
- dokladů k účtování o majetku
- dokladů k dalším ostatním platbám (k účtování záloh, splátek nájemného, provozních záloh, provozních záloh příspěvkovým organizacím obce, k účtování o sociálním fondu obce, úhrady seminářů a dalších)
- zabezpečuje kontrolu formální správnosti došlých faktur (účetní)
- zabezpečuje kontrolu věcné správnosti došlých faktur (povinnost kontroly má starosta)

zabezpečuje zpracování dokladů příjmové části
- vydaných faktur
- interních dokladů na předpis pohledávek vyplývajících z rozpočtu a vyhlášky o místních poplatcích (poplatky za psy, popelnice a další)
- dokladů k účtování zařazení majetku do užívání
- zabezpečuje kontrolu vydaných faktur po formální stránce (provádí účetní včetně jejich zpracování)
- zabezpečuje kontrolu vydaných faktur po stránce věcné (účetní)
- zabezpečuje zpracování bankovních dokladů
- příkazů k úhradě
- výpisů z účtů (účetní kontroluje realizované platby ve srovnání s příkazy k úhradě a realizované příjmy s pohledávkami a dalšími doklady)

na úseku pokladních operací (a pokladních dokladů) :
- zajištění pokladních dokladů (pokladní kniha, příjmové doklady, výdajové doklady)
- účelné stanovení limitu pokladny i příručních pokladen
- zajištění příjmových pokladních dokladů, stvrzenek a výdajových pokladních dokladů
- příjem a výplatu částek v hotovosti (včetně event.výplaty záloh,mezd,cestovních náhrad,záloh na nákup, atd.)

kontrolu a odsouhlasení
- příjmových a výdajových dokladů s pokladní knihou
- pokladní hotovosti
- formální správnosti dokladů
- po překontrolování dokladů doplnění účtovacího předpisu na všechny příjmové a výdajové doklady a zaúčtování na příslušné účty



na úseku objednávek :
- stanoví způsob uzavírání objednávek na věci obsažené v rozpočtu, výjimečně na věci v rozpočtu neobsažené
- stanoví odpovědnost za evidenci objednávek

na úseku stavebních činností :
- zajišťuje územně plánovací podklady
- zajišťuje územně plánovací dokumentaci
- kontroluje dodržování ustanovení stavebního zákona a předpisů souvisejících tj. stavebních povolení, ohlašování stavebních úprav a udržovacích prací, apod.

na úseku životního prostředí :
- zajišťuje v rozpočtu obce prostředky pro ochranu životního prostředí
- zajišťuje hospodaření s prostředky určenými na ochranu životního prostředí
- vyměřuje poplatky za znečištění životního prostředí pro malé znečišťovatele na území obce
- zabezpečuje ve stanovené oblasti chovatelskou činnost

na úseku živnostenském :
- vydává osvědčení samostatně hospodařícím rolníkům na území obce podle zákona č. 106/1990 Sb. v platném znění
- provádí kontroly ve smyslu obchodního zákoníku a dbá na dodržování hygienických podmínek prodeje a na nedostatky upozorňuje hygienickou službu

na úseku sociální péče a zdravotnictví :
- realizuje poskytování peněžních a věcných dávek
- realizuje poskytování pečovatelské služby
- spolupracuje se subjekty zdravotnictví

na úseku školství, kultury a sportu :
- spolupracuje se školou s právní subjektivitou
- spolupracuje a kontroluje hospodaření ve škole v postavení příspěvkové organizace
- vykonává koordinační a metodickou pomoc v kultuře a sportu
- spolupracuje při společně dohodnutých akcích

na úseku řídící činnosti obce :
- kontroluje dodržování právních předpisů
- pečuje o zvyšování odborné kvalifikace pracovníků obce
- zajišťuje řádné hospodaření se svěřenými finančními a věcnými prostředky
- připravuje podklady a informuje veřejnost
- zajišťuje plánování, organizování a kontrolu plnění úkolů
- zajišťuje ochranu a řádnou evidenci majetku
- zajišťuje ochranu státního, služebního a hospodářského tajemství
- zajišťuje bezpečnost a ochranu zdraví při práci
- zajišťuje požární ochranu
- zajišťuje zpracování plánů, zpráv, rozborů, výkazů a hlášení
- zajišťuje zpracování,využívání a poskytování informací a provozování informační služby obecního úřadu
- zajišťuje a udržuje k tomu potřebnou výpočetní a digitální techniku
- plní úkoly obrany a ochrany obyvatel a zabezpečuje činnost v době mimořádných situací


Podrobnější náplň práce obecního úřadu - přenesená působnost

Čl. 46

Obecní úřad vykonává tyto další činnosti :
na úseku správním - matričním :
- vedení matričních knih
- vyhotovení matričních listů (a jejich kopií)
- vydávání rozhodnutí o změně jména a příjmení
- vedení evidence obyvatel
- vidimace a legalizace podpisů a dokladů

na úseku státní správy - stavební úřad
- vydávat stavební povolení na stavební úpravy jednoduchých staveb, pokud nejde o kulturní památky,
- určovat, zda jí ohlášené drobné stavby, stavební úpravy a udržovací práce, s výjimkou stavebních úprav a udržovacích prací na kulturních památkách, vyžadují stavební povolení, a v těchto případech stavební povolení vydávat,
- přijímat ohlášení, popřípadě vydávat povolení informačních, reklamních a propagačních zařízení a nařizovat jejich odstranění,
- přijímat ohlášení lhůty, do kdy bude odstraněna drobná stavba a informační, reklamní a propagační zařízení,
- kolaudovat stavby a jejich změny, ke kterým vydala stavební povolení,
- zabezpečovat výkon státního stavebního dohledu


na úseku státní správy - životní prostředí :
- státní správu na úseku ochrany ovzduší dle zákona č.309/1991 Sb. a zákona č.389/1991 Sb., ve znění pozdějších předpisů
- státní správu na úseku ochrany přírody a krajiny dle zákona č.114/1992 Sb.,ve znění pozdějších předpisů
- státní správu na úseku odpadového hospodářství dle zákona č.238/1991 Sb. a zákona č.311/1991 Sb., ve znění pozdějších předpisů
- státní správu na úseku zemědělského půdního fondu dle zákona č.334/1992 Sb., ve znění pozdějších předpisů


Hlava X
Povinnosti pracovníků a pracovní vztahy na obecním úřadě

Povinnosti pracovníků obecního úřadu
Čl. 47

Každý pracovník obecního úřadu je povinen zejména :

- vykonávat se vší odpovědností úkoly podle náplně práce a pokynů nadřízených pracovníků
- dodržovat pracovní dobu
- sledovat vydávané zákony, směrnice, nařízení a pokyny správních orgánů ve své oblasti a řídit se jimi ve své práci
- udržovat služební a hospodářské tajemství ve smyslu nařízení vlády ČR č. 148/1991 Sb., o ochraně hospodářského a služebního tajemství
- dodržovat ustanovení tohoto organizačního řádu a všech vnitřních směrnic


Pracovní vztahy na obecním úřadě
Čl. 48

Pracovníci obecního úřadu jsou povinni spolupracovat,vzájemně si poskytovat všechny informace a neprodleně vydávat stanoviska a posudky.
Ke všem jednáním o hospodářských operacích, které bude nutno v jejich závěru zaúčtovat, přizve starosta od samého začátku mimo jiných potřebných pracovníků zároveň i účetní. Tím bude zajištěna taková realizace hospodářských operací, která neznemožní jejich závěrečné zaúčtování a tím realizaci celé operace.


Zastupování pracovníků
Čl. 49

Starosta
- určí zástupce v případě nepřítomnosti jednotlivých pracovníků
- vymezí rozsah zastupovaných činností
- stanoví pravomoci při zastupování
- určí , v kterých zvlášť důležitých otázkách si může zastupovaný vyhradit právo rozhodování pouze pro sebe (tj. které nejsou zastupitelné), event. ve kterých může zastupovaný pozastavit opatření svého zástupce, pokud to závažné okolnosti případu budou vyžadovat


Předávání funkcí
Čl. 50

O předávání funkcí musí být proveden písemný zápis podepsaný předávajícím, přejímajícím a současně příslušným vedoucím pracovníkem, který musí obsahovat zejména :
- stav plnění úkolů a úkonů podle pracovní náplně a požadavku nadřízených
- stav a plnění rozpracovaných úkolů
- úplný seznam předávané dokumentace v potřebné struktuře a srozumitelnosti
- hodnocení úrovně a kvality zpracování přidělených úkolů a jejich dopad na ovlivnění další činnosti (a existence) obce
- V případě předávání funkcí spojených s ″Dohodou o hmotné odpovědnosti″ musí být součástí písemného zápisu jako příloha rovněž ″Inventurní zápis″ o provedené inventarizaci.


Povinnost kontroly
Čl. 51

Podle zákona č.320/2001Sb., (zákon o finanční kontrole) je obec povinna:
- podrobit se veřejnoprávní finanční kontrole prováděné krajským úřadem
- v případě použití zahraničních prostředků podrobit se systému finanční kontroly zahraničních prostředků prováděnou mezinárodními organizacemi
- kontrolovat hospodaření s veřejnými prostředky u příspěvkové organizací ve své působnosti
- vykonávat veřejnoprávní kontrolu u žadatelů o veřejnou finanční podporu a příjemců této podpory
- vytvořit systém finanční kontroly jak svého hospodaření, tak i hospodaření svých organizačních složek a příspěvkových organizací


Čl. 52

V rámci finanční kontroly podle zákona č.320/2001 Sb. obec zabezpečuje :
- řídící kontrolu v hospodaření obce
- veřejnoprávní kontrolu (nahrazující i interní audit) v organizačních složkách a příspěvkových organizacích


Hlava XI
Organizační schéma obce

viz příloha č. 1.


Zásady rozdělení práv, povinností a pracovní náplně na obecním úřadě
Čl. 53

- obecní úřad má stanovenu každodenní pravidelnou pracovní dobu a v rámci ní stanoveny úřední hodiny


Čl. 54

Organizační řád stanovuje :

Pravidelná pracovní doba na OÚ je : po+st 7,30 - 17,00, út 7,30 - 14,30, čt 7,30 - 15,00, pá 7,30 - 14,00
Úřední hodiny na OÚ jsou : pondělí a středa 8,00 - 12,00 a 12,30 - 16,30 hod

Na obecním úřadě pracuje tento počet osob :
uvolněných členů zastupitelstva 1
neuvolněných členů zastupitelstva
za pravidelnou odměnu
2
neuvolněných členů zastupitelstva
za měsíční odměnu
12
neuvolněných členů zastupitelstva
bez odměny
0
zaměstnanců OÚ
v rámci hlavního pracovního poměru
6
zaměstnanců OÚ
ve vedlejším pracovním poměru
0
ve vedlejší činnosti 0
na dohodu o provedení práce 0
na dohodu o pracovní činnosti 3

Dohody o provedení práce, dohody o pracovní činnosti jsou založeny v kanceláři účetní


Další činnosti obce
Čl. 55

Pro zajištění právních služeb a právní pomoci spolupracuje obec s právníkem. V rámci této spolupráce pak konkretizují zastupování nebo pomoc v jednotlivých případech. Právník zabezpečuje zastupování a hájení zájmů obce v právních případech a preventivní právní pomoc zastupitelstvu obce, radě obce, pracovníkům obecního úřadu ( zejména starostovi) a organizacím řízených obcí.


Čl. 56
V obci není zřízeno pracoviště zvláštních úkolů, příslušné úkoly plní starosta.


Čl. 57
Obecní policie

V obci není zřízena obecní policie.
Nezřídí-li zastupitelstvo obce obecní policii, může písemně pověřit zaměstnance obce zařazeného do obecního úřadu úkoly k zabezpečování místních záležitostí veřejného pořádku v rámci působnosti obce.


Hlava XII
Závěrečná ustanovení

Součásti a působnost organizačního řádu
Čl. 58

Součástí organizačního řádu jsou :
1) organizační schéma obce


Čl. 59

Organizačním řádem jsou povinni se řídit :
- všichni pracovníci obecního úřadu
- zastupitelstvo obce v rámci jeho působnosti ve smyslu zákona o obcích
- rada obce v rámci její působnosti ve smyslu zákona o obcích
- ostatní volené a poradní orgány (výbory, komise, ve smyslu zákona o obcích)
? všichni zaměstnanci obce

Příloha č.1 - organizační schéma obce
Příloha č.2 - zastupitelstvo a rada obce
Příloha č.3 - výbory zastupitelstva
Příloha č.4 - komise rady


Schvalovací ustanovení


Organizační řád obce schválila rada obce Doubravník dne : 19.02.2004

Tento organizační řád nabývá platnosti dne : 1. března 2004

V Doubravníku dne : 19.02.2004

Za radu obce :
Josef Vojta
místostarosta

Zdeněk Kundrata
starosta obce

Celý článek | přečteno 2.563 x   ohlasů 0 Přidat názor Verze pro tisk

Tyto stránky byly vytvořeny prostřednictvím redakčního systému napsaného v PHP jazyce
a nepoužívají soubory cookies k ukládání uživatelských dat.
validní HTML 4.01 validní CSS 2.1 validní RSS 0.91 ochrana proti s.p.a.m.u
optimalizováno pro prohlížeče SeaMonkey , Firefox , Opera a Yandex
data jsou komprimována metodou (gzip)
prohlášení o přístupnosti webu
© 2004 - 2024