Dnes je: 15.02. 2025 | | Poslední články | Mapa stránek | Kalendář | Facebook | Info-seznam | |
v regionech: - Tišnov |
- Bystřice nad Pernštejnem |
12/02/25 Současnost - Zprávy z radnice |
11/02/25 Současnost - Fotbalový klub Dou... |
11/02/25 Současnost - Někdejší žák dou... |
10/02/25 Školní jídelna - Jídelní lístek od 17.02… |
03/02/25 Městys Nedv... - Pozvánka na přednášku |
31/01/25 Pastorační rada - Pozvánka na přednášku |
Celý přehled [6] |
Doubravnický zpravodaj |
![]() |
obsah čísla 03/2024 |
![]() |
verze pro tisk [ zde ] |
K napsání tohoto příspěvku mě vedla především snaha vysvětlit všem co a proč se vlastně vybudovalo na silnicí na doubravnickém náměstí.
Dále pak průběh právě probíhající ankety na webových stránkách - jejíž výsledek je v této chvíli mírně nepříznivý a v neposlední řadě reakce diskutujících na toto téma v článku o "Tříkrálové sbírce" - tento příspěvek jistě nemá s úpravou komunikace pranic společného a tak bych zde chtěl dát prostor všem návštěvníkům doubravnických stránek, kteří se chtějí do diskuse na dané téma zapojit.
Tak tedy: v průtahu silnice č.387 obcí Doubravník bylo v prostoru náměstí několik dopravních závad, které byly na úkor bezpečnosti provozu, zejména chodců. Jednalo se především o nevyhovující přechod pro pěší u základní školy a dále neexistence tzv. "zálivů" pro zastávky autobusů.
Na výše popsané závady jsme byli několikrát upozorňováni odpovědným pracovníkem dopravního inspektorátu Policie ČR OO Brno-venkov. Proto bylo nutné začít hledat řešení vedoucí k odstranění dopravních závad na náměstí v Doubravníku, a to tak, aby vše vyhovělo aktuálně platným normám, předpisům a zákonům.
Jednali jsme s odborem dopravy Jihomoravského kraje, Krajskou správou údržby silnic a po několika měsících se konečně dostavil výsledek. SÚS JMK nechala zpracovat projektovou dokumentaci, Jihomoravský kraj uvolnil potřebné finanční prostředky a výše popsané dopravní závady mohly být odstraněny.
Investorem akce (investor = ten, co všechno zaplatí) byla Správa a údržba silnic Jihomoravského kraje, která rovněž zajistila dodavatele (dodavatel, či zhotovitel = ten, co stavbu postaví). Dodavatelem stavby byly Inženýrské stavby Brno,s.r.o. - nám všem dobře známá a spolehlivá firma, která v Doubravníku v letech 1995-99 vybudovala kanalizaci a čistírnu odpadních vod.
Stručný popis realizovaných bezpečnostních opatření:
Mezi základní školou a nákupním střediskem vznikl nový 4 m široký přechod pro chodce, rozdělený ve středu vozovky ochranným ostrůvkem. Ostrůvek je z obou stran osazen výstražnými majáky. Nad tímto přechodem přibude ještě nové výrazné osvětlení.
Stejný ochranný ostrůvek s přechodem pro chodce je vybudován i přes silnici před domem č.p. 71. Zde jsou i dva nové přechody pro pěší - do parku a ke kostelu.
Dále byla provedena výstavba autobusového zálivu ve směru na Nedvědici, a to včetně rekonstrukce obrubníků, chodníků a parkovacích míst pro osobní automobily. Na druhé straně silnice je úprava autobusového zálivu provedena pouze vodorovným dopravním značením s výjezdním ostrůvkem před domem č.p. 76.
Popsané úpravy vyvolané zvýšením bezpečnosti silničního provozu a zvýšením ochrany chodců na průtahu silnice č.387 doubravnickým náměstím odpovídají bez výjimek nově platným předpisům a byly řádně projednány a schváleny příslušnými orgány
Závěrem bych se pokusil zjednodušeně vysvětlit, proč vlastně k úpravám došlo (či naopak nedošlo):
Tolik tedy ve stručnosti o úpravách náměstí v Doubravníku
Zdeněk Šikula